Fotó: ESO/M. Kornmesser

A Coryn Bailer-Jones, a Max Planck Csillagászati Intézet munkatársa által vezetett csapat négy olyan csillagrendszert azonosított, ahonnan elszökhetett az 'Oumuamua - írja a Live Science.

Az égitestet tavaly októberben fedezték fel. Ez az első ismert objektum, amely bizonyítottan a Naprendszeren kívülről érkezett meg hozzánk.

A kutatók az új elemzésben 2017 júniusában gyűjtött adatokat vizsgáltak. Akkor derült ki, hogy az 'Oumuamua olyan illékony anyagot tartalmaz, melynek párolgása felgyorsítja az objektum mozgását. Ahogy az égitest megközelítette a Napot, a csillag hője elősegítette a párolgást, így az objektum felgyorsult.

Ebből kiindulva a csapat becslést tudott adni az 'Oumuamua belépési pályájára, sőt, arra is következtetni tudtak, hogy a környező csillagok miként befolyásolták az üstökös mozgását.

Így végül négy csillagra szűkítették az objektum lehetséges forrását: a HIP 3757 egy vörös törpe, a HD 292249 egy Nap-szerű objektum, a másik két csillagnak pedig egyelőre nincs megnevezése.

A szakértők azt is feltételezik, hogy az 'Oumuamua nem szökhetett volna el rendszeréből, ha abban nincs egy gázóriás. Csak egy ilyen égitest gravitációja lökhette ki az objektumot a rendszeren kívülre. A négy feltételezett csillag körül egyelőre nem találtak bolygókat, ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek gázóriások a rendszerekben.