Kép: Wikipedia

Csin Guobin, a kínai iparügyi minisztérium munkatársa 2017. szeptember 8-án, egy autóipari fórumon jelentette be, hogy az ország olyan ütemterv létrehozásán dolgozik, mellyel beszüntetheti a hagyományos üzemanyaggal hajtott autók gyártását és értékesítését - számol be a Phys.org. A minisztérium célja az elektromos technológia használatának előmozdítása. Azt egyelőre nem tudni, hogy Peking mikorra valósítaná meg a tervet, ahogy azt sem, hogy miként.

Napjainkban Kínában értékesítik a legtöbb autót, éppen ezért a helyi piac szabályzása az egész világra óriási hatással lesz. Franciaország és az Egyesült Királyság júliusban jelentett be, hogy 2040-ig felhagynak a benzin- és dízelmotoros autók eladásával.

Kína célja a kibocsátás csökkentése mellett az egyre növekvő olajimport visszaszorítása is. 2016-ban az ázsiai ország az Egyesült Államokat megelőzve vált a világ legnagyobb elektromos jármű piacává. 2015-ben az elektromos és hibrid autók értékesítése 50 százalékkal nőtt. Peking eddig is dollármilliókkal támogatta az elektromos ipart, a tervezett kvótarendszer azonban a gyártókra helyezné az anyagi terheket.

A tervek szerint a vállalatok éves előállításában jövőre 8, 2019-ben 10, 2020-ban pedig 12 százalékot kell majd kitennie az elektromos és hibrid autóknak. Azok a cégek, melyek nem érik el a küszöböt, a túlteljesítő vetélytársaktól vásárolhatnak kreditet.

Peking emellett az elektromos töltőállomások telepítését is felgyorsítja, hogy növelje a környezetbarát járművek vonzerejét.