Brit és amerikai biológusok Tim Spector professzor vezetésével önkénteseknél az úgynevezett telomérákat, a kromoszóma végein található nukleinsav szekvenciákat vizsgálta. A telomérák hossza a sejt és a szervezet öregedésével nagy mértékben lecsökken.

A telomérák hosszát a kutatók az érintettek társadalmi helyzetével vetették össze. Mint kiderült, 46 éves asszonyok esetében a leggazdagabb és legszegényebbek biológiai kora közötti, a telomárák mérete alapján számított átlagos különbség hét évnyire volt tehető.

Hogy kizárják a genetikai tényezők hatását, a tudósok 17 egypetéjű ikerpárt vizsgáltak meg. Az asszonyok, akik azonos anyagi és szociális körülmények között töltötték gyermekkorukat, életük folyamán különböző társadalmi csoportba kerültek.

Közülük azoknál, akik magasabb társadalmi pozícióban voltak, a telomárák lényegesen hosszabbak voltak, mint a rossz szociális helyzetben lévőknél, s a különbség hét év volt. A tudósok a jelenséget az alacsony társadalmi helyzet és anyagi problémák okozta stresszel magyarázták.
..