Fotó: Pixabay

A Current Biology című szaklapban közölt tanulmány vezető szerzője, Nathan Lo szerint a termeszek gyomrában lévő minden egyes mikroba olyan, mint egy apró gépezet egy komplex üzemben. A gyárban a fa és a levegő cukorrá, valamint fehérjévé alakul. A szakember szerint ez a „belső üzem" a termeszek testtömegének kétharmadát teszi ki.

A kutatók DNS-szekvenálást hajtottak végre a termeszek gyomrában lévő mikrobákon, az eredményeket pedig összevetették a Földön megtalálható összes többi típusú, köztük a mezőgazdasági és ipari növényekből származó mikroorganizmusok adataival.

„Az eredményeink szerint a termeszek gyomrában élő mikroorganizmusok többsége sehol máshol nem fordul elő a természetben, és kifejezetten arra specializálódtak, hogy segítsék a termeszeket a faanyagok megemésztésében, amelyre csak nagyon kevés állat képes. Annak megértése, hogy a termeszek miként képesek cukrokat előállítani a fából és egyéb biológiai úton létrejövő szerves anyagokból, hasznos tudást jelenthet a fenntartható bioüzemanyagok előállításában is" - jegyezte meg a Lo.