Fotó: NORI

A hintó a Székesfővárosi Temetkezési Intézet megrendelésére készült 1928-32 között, Budapesten, a Misura kocsigyárban. A muranói üveggel és bronz szobrokkal díszített hintó tömege 3,5 tonna, hossza 5,5 méter és 4 méter magas.1933-és 1941 között négy alkalommal használták - először Apponyi Albert temetésén.

Gróf Apponyi Albert (1846–1933) volt az a vallás- és közoktatásügyi miniszter, aki Herman Ottó javaslatára, 1906-ban rendeletben írta elő a Madarak és Fák Napja megszervezését minden iskola számára.

A második világháború alatt azonban a hintónak nyoma veszett. Húszévnyi kallódás után került elő, és 1963-tól a Közlekedési Múzeum tulajdonában volt, de nem állították ki. A Nemzeti Örökség Intézete a Közlekedési Múzeummal megállapodva 2016 novemberében döntött a gyászhintó restauráltatásáról, mely 2017. június elején megújulva érkezett meg a Fiumei Úti Sírkertbe. A Múzeumok Éjszakáján rendezett ünnepélyes átadót követően június 24-től egy erre a célra épített, különleges csarnokban lesz megtekinthető a Sírkert főbejáratánál.

2017. június 24-én, a Múzeumok Éjszakáján a Fiumei Úti Sírkertben a temetőkhöz és az emlékezés tárgyiasult formáihoz kapcsolódó kortárs képzőművészeti kiállítás tekinthetnek meg, tematikus sétákon vehetnek részt, este pedig egy fényfestéssel kísért esti koncert várja a látogatókat.